3/30/2015

A lázadó

Sziasztok! Csak néhány infó és bele is kezdek a szájtépésbe A lázadóról: Pontosan egy hét múlva lesz a Nagy Shakespeare Projekt premierje a blogocskámon, szóval a Rómeó és Júliával kelek és fekszem. Remélem nem fog elijeszteni titeket a rekordhosszúságú szöveg és átrágjátok magatokat rajta, ha már rossz francia akcentussal kívülről fújom a musicalt. Ha úgy gondoljátok, hogy ez nem normális, valószínűleg igazatok van, jöjjön is A beavatott második része, A lázadó. Csak engem zavar annyira ez "A Beavatott sorozat: A lázadó"dolog?




Na, beálltam én is a sorba és elmentem megnézni a Lázadót tegnap este. Te jó ég, milyen kihalt volt a Pláza vasárnap… Csak néhány ember lézengett, aki mozizni jött, ezért én a mi kis Lázadó néző közönségünket egy elvetemült kolóniának tartottam, aki virágvasárnap a tök üres plázában megnézi a Beavatott folytatását.. Nem voltak túl nagy kikötéseim, majd egy éve olvastam a könyvet, ezért csak a kerettörténet egy részére emlékszem és azt hiszem, már megtanultam elvonatkoztatni egy kicsit a könyvektől, mert ha állandóan azon puffogok, mit változtattak meg, akkor csak a saját mozimat rontom el. Visszatérve az előbbire, nem voltak nagy elvárások, egy kis akciót akartam látni és Theo James-t, ez elég is volt a boldogságomhoz. Amit írok enyhén nagyon spoileres lehet az első részre és még kicsit a másodikra is, szóval, aki nem olvasta illetve látta az csak saját felelősségre olvasson tovább.






<4
Kezdjük ott, hogy én a könyvekkel nem igazán voltam megelégedve, A lázadó számomra elég gyenge volt és nagyon sokáig kínlódtam vele, A hűségest pedig az utolsó 50 oldal kivételével egyenesen untam. Féltem is a filmadaptációtól a könyv miatt és az előzetesben feltűnő óriási változtatások miatt. (a doboz, a csöveken/drótokon lógó emberek.. soroljam még?) Minden mindegy alapon csak eljutottam a moziba.

Jobb túlesni először a negatívumokon, úgyhogy most megszabadulok minden tüskétől és utána kiemelem a jó dolgokat is. Említettem, hogy volt néhány óriási változtatás, ami már a trailerben is feltűnt. Öhm.. igen.. Nekem nem is azokkal a bazi nagy eltérésekkel volt gondom, hanem az apróbbakkal.. Lássuk csak, az első rész végén Tris lelőtte a szimuláció alatt álló egyik barátját, Willt és végignézte, ahogy lemészárolják a szüleit, akik őt védték. Ez azért nem kis trauma és ezeket a súlyokat a könyvben végig cipeli is, nem tud fegyvert fogni a kezébe a bűntudata miatt, itt meg már az első néhány percben pisztollyal hadonászik. Kimaradtak a viták is, amit Tris öngyilkos, ’mindenkitmegkellvédenem’ hajlama okoz, ráadásul a Christina dolog is máshogy volt tálalva. Marcus alig szerepel, holott a könyvben kulcsszerepe van a videó feltárásában, ráadásul a Négyessel való ellentéte sem igazán tűnt fel, a könyvben Tobias meg is üti az apját, itt meg Marcus szinte nem is szerepel. Apropó, Tori ha két kép kockán volt rajta, akkor sokat mondok. Néhány jelenetet kihagytak, néhányat összemostak. A problémám még Tris hajvágásával volt, mert a könyvben csak a válláig vágja le, itt meg egy ollóval olyan frizurát készít, hogyha Shailene Woodley-nak esetleg nem jönne be a színészet, akkor elmehet mesterfodrásznak. *irony*Jó, ez az utóbbi már kőkemény szőrszálhasogatás volt.. A Tobias anyját alakító nő simán játszhatta volna Négyes barátnőjét is, senkinek sem tűnt volna fel, mert olyan szemtelenül fiatal volt, ráadásul évekig élt konzerven a csoport nélküliek központjában, mégis feltűnően jól tartja magát. Elismerem a szerepeknél, Theo nehezen fér már bele a 18 éves kategóriába és valószínűleg ezért tűnt mellette olyan fiatalnak Tobias-mami. A szimulációk nem igazán tetszettek, sokszor hatásvadásznak éreztem, a befejezést pedig nem is igazán értettem, mert most mindenki elindult kifelé a kerítésen, holott a valóságban nem így történt, csak néhányan indultak el és hiába halt meg Jeanine újra kezdődött egy másik személy vezetésével a diktatúra.

Eric nagyon elszántan akart legyilkolni mindenkit..
Jöjjön néhány pozitív változtatás is. Úgy látom, hogy a forgatókönyvírók és a rendezők ráálltak már az első résznél is, hogy még jobban modernizálják a történetet. Pl. az első részben a bátrak a zászlószerzős gyakorlatnál nem paintball golyóval lőttek, hanem olyan szerkezetekkel, ami hasonló fájdalmakat okoz, mint egy igazi lövés. Itt ez volt a dobozzal is, ugyanis a könyvben is mentek ezerrel az elfajzott kísérletek, de itt ezt az egészet összekapcsolták a videóval és így jött létre az a csicsa doboz, ami nyilván látványosabb, mint egy retro 21. századi adathordozó. Tehát a dobozt mondjuk egy jó ötletnek. A filmzene nagyon király és a szereplőgárda változatlanul jó. A meglepően pozitív dolog az egészben Peter volt. Petert az első részben utáltam, egy önző, kétszínű barom volt és hááát.. még mindig az, ezért fogalmam sincs, miért bírtam ennyire. A beszólásait és a Peter által bevitt poénokat imádtam és végigröhögtem. És más is így volt ezzel. Calebet pedig változatlanul ki nem állom. Nem is tudom, hogy miért van ilyen véleménykülönbségem kettőjük között, ugyanis mindketten csak a saját érdekeiket nézik és oda állnak, ahol úgy érzik kevesebb az esély a halálukra. A különbség talán az, hogy Peter ezt tudja magáról, Caleb pedig… Caleb.. Ő azt hiszi, hogy jól cselekszik. A képi világot tudnám még kiemelni, ami nagyon jól sikerült.. A barátságosak központja gyönyörű volt és mikor a főszereplőink törtek zúztak is hatásosabban jött ki, főleg 3D-ben.

Ide eredetileg egy Peter posztert akartam
berakni, de a belső riasztó visított,
hogy így túl kevés lesz Négyesből..

Sajnos nem ment feliratosan, amit eléggé bánok, ugyanis kellett vagy húsz perc, mire ráállt a fülem a magyar szinkronra és utána is eléggé sértette a fülem a ’Tobájösz’ és a ’Jurájah’. Tisztában vagyok vele, hogy így kell ezeket a neveket kiejteni, de magyar szövegkörnyezetben, annyira fülsértő őket hallani. Ráadásul a szinkronhangok is… Hát igen.. Maradjunk annyiban, hogy én a feliratos filmeket preferálom.

Összességében egy jó film volt, tele volt akcióval, bár ahogy a könyveknél is, nekem az első rész sokkal jobban tetszett. Ha el tudtok vonatkoztatni a könyvektől, akkor abszolút élvezhető, ha nem, akkor is jó, de valószínű az egészet végigpattogjátok. A történet sajnos elég gyenge, kicsit lapos, bár a filmben legalább felpörgették az eseményeket és nem kellett unatkoznom. Hát, az Éhezők viadala filmeket nem ugorja meg és azt sem értem, hogy az utolsó részt, hogyan fogják majd megoldani, mert semmi értelme, hogy A hűségesből két filmet csináljanak. A Kiválasztottnál értettem, hiszen az tényleg nagyon eseménydús volt, de ez így.. Remélem nem lesz Hajnalhasadás feelingje, amiben köztudottan nem történt semmi. (Khmm… Hajnalhasadás/1: Esküvő, Nászút, A vámpírbébi megszülése.. Hajnalhasadás/2: A vámpírbébi védelme és a tény feldolgozása, hogy a főszereplő csaj legjobb barátja beleszeret a gyerekébe…). Több okból is kíváncsi vagyok A hűségesre, de leginkább az érdekel, hogy vajon meg merik-e lépni, hogy megcsinálják az eredeti befejezést, ami ugye elég durva, bár sokakat nem fog meglepni, ugyanis édesanyám félhangosan megkérdezte a film után, hogy tényleg az fog-e történni, szóval lehetséges, hogy elspoilerezte a többi harminc nézőnek a sorozat végét..



A képek Pinterestről vannak és ismét nem tudtam visszafogni magam velük és telenyomtam az egész bejegyzést képekkel.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése