6/29/2015

The DUFF- A film

Bianca épp végzős a középiskolában, amikor rájön, hogy diáktársai DUFF-ként (Designated Ugly Fat Friend, vagyis Ügyeletes Ronda Dagi Barátnő) tekintenek rá népszerű barátnői mellett. A lány élete ettől egy csapásra felborul, és elhatározza, hogy megszabadul a borzalmas címkétől. Bár kedvenc tanára óvatosságra inti, a lány egyelőre búcsút int Toby, a népszerű gitáros iránt érzett szerelmének, hogy a suli szépfiúja, Wesley segítségét kérje a változáshoz. Hogy utolsó éve ne forduljon teljes katasztrófává, Biancának helyre kell állítani önbizalmát, hogy legyőzhesse az iskola könyörtelen beskatulyázóját, Madisont, és emlékeztesse rá diáktársait: nem számít, milyen embernek tűnünk, vagy hogy viselkedünk, mindannyian valaki DUFF-jai vagyunk.








Sokáig halogattam a filmet, mert a könyv nem igazán jött be, de egy unalmas vasárnap délutánon mégiscsak győzött Robbie Amell és úgy gondoltam adok neki egy esélyt. Milyen jól is döntöttem. Leszögezném, hogy a filmnek abszolút semmi köze nincs a könyvhöz és szerintem ez így pont jó volt. Csak a szereplők neve és a DUFF definíciója volt ugyanaz. A könyvben elsősorban azért csalódtam, mert ez a DUFF dolog egy nagyon jó, vicces, gimis könyvnek ad alapot és valahogy a címet adó mozaikszó mégis elsikkadt a többi dolog mellett. Az olvasás után és még most is azon a véleményen voltam/vagyok, hogy a DUFF-nak nem kell komoly témákat feldolgozni, egyszerűen szórakoztatnia, mint ahogy a film is teszi. Elhiszem, hogy a könyvnek így több a mondanivalója, de számomra ez már nem igazán fért bele, mert az előzetes miatt vettem meg a könyvet is és nem azt kaptam, amire számítottam. Szerintem a film változtatásai, a színészek és a poénok nagyon jók, többször is nézhető és aki egy unalmas délutánon egy szórakoztató, talán már kicsit elcsépelt üzenettel rendelkező tinivígjátékra és Robbie Amellre vágyik, az nézze meg a DUFF-ot.




Robbie Amell (Wes) és Mae Whitman (Bianca) kettőse nem az a tipikus, tökéletesen összeillő filmes páros, de ettől lesz az egész még jobb, az pedig még tetőzi az egészet, hogy Mae nem nőtt igazán magasra, Robbie pedig az én mércém szerint már égimeszelő, de ezek a kis eltérések teszik őket olyan aranyossá a filmben. A karaktereket nagyon jól összeválogatták, a beszólásokon nagyon nevettem és sok minden mosolyt csalt az arcomra, határozottan az egyik kedvencem lett a műfajában. Bella Thorne-hoz szerintem passzolt ez a számító ribanc szerep, én egyébként kedvelem a színésznőt és tényleg hitelesen játszotta el Madison karakterét. Az ő kapcsán szívesen belenéznék egy bakiparádéba, mert ahogy eddigi szerepei alapján megismertem, tuti, hogy belenevetett néhány Madison 'potenciális reality sztár' jelenetbe.



Csak nézzetek rá és próbáljatok ellenállni! Ugye?
Erről beszéltem...
Wes karaktere pedig különösen kedvenccé vált, a tökéletes külső, a futballkapitány poszt és az ügyeletes szívtipró pozíció mellett emberi volt, jószívű és segítőkész etc. Szóval tökéletes a pasi és valószínűleg néhány nő társammal együtt totál belezúgtunk. Imádtam a beszólásait, a poénjait meg a cuki és vicces dolgait. Tehát a pasi megér egy misét kívülről és belülről is.
Bianca pedig az egyik kedvenc filmes női főszereplőmmé vált. A humora haláli volt, nagyon sokszor felnevettem és a stílusa is nagyon király. Egyszerűen olyan jó párost alkotnak Wes-szel, hogy nem bírtam megállni sorozatos nevetés vagy épp ahwwww-zás nélkül. Ez van, tipikus lány vagyok.
Jess és Casey, Bianca barátnői pedig nem azok a hagyományos modell külsejű üresfejű libák. Bár nem annyira ismerjük meg őket a filmben, mégis vagány és szerethető csajoknak tűnnek és ezt a vége is igazolja.

A változtatásokról annyit, hogy imádtam, hogy Wes és Bianca gyerekkori barátok és szomszédok, hogy Bianca ír a suliújságba és ezt az egész átalakítós dolgot és a főszereplők közötti kis egyzséget. Szerintem minden változtatás a jó irányba vitte el a történetet, így kaptunk egy szórakoztató és vicces limonádét és számomra ez a tökéletes DUFF sztori.

Szóval minden rom-kom rajongónak ajánlom és azoknak is, akik szeretik a talán klisés, garantált happy enddel végződő, mégis remek kikapcsolódást nyújtó romantikus, gimis sztorikat. Jó szórakozást!

Elnézést a kissé csapongó és elfogult bejegyzésért, fangirling van...

5/5*

Kedvenc rész: Hmm.. talán a fiú öltöző, Wesley randi tippjei és a legvége.
Kedvenc szereplő: Wes!
Korhatár: Hivatalosan 16, a kicsit erotikus tartalmú részek és az obszcén beszólások miatt, de annyira nem durva, szóval én 14-et mondanék saját magamból kiindulva.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése